N4Y9Ss3KalZ4XFNRE5W9OaJLJCQ

Eylül 12, 2013

Okula Hazırlık, Çocuk Odaları

Eylül ayının gelmesiyle birlikte bu günlerde minikler, yoğun bir okul dönemine girmeye hazırlanıyorlar. Sınavlar, yazılılar, projeler... her guruptan öğrenciyi bazen keyifli, bazen sıkıcı, ama hep anlamlı  ve değerli bir süreç bekliyor. Onların hayatının şekillenmesinde en büyük etkisi olan okul dönemini daha keyifli hale getirme konusunda en önemli görev ise yine ebeveynlere düşüyor.  

Dekrisdesign.com
Çocuk ve genç odalarında okul döneminde bazı yeni düzenlemeler yapmak onların okul dönemini daha rahat geçirmelerinde önemli bir unsurdur. Yaz ve tatil dönemlerinde daha çok oyuncaklarıyla vakit geçiren ilköğretim öğrencileri, ya da hobileriyle uğraşan ortaöğretim öğrencilerinin okul döneminde de en çok sevdikleri şeylerle yeterince vakit geçirmelerini sağlamak gerekir.
 
 
Mobilya seçiminde, raf düzenlemelerinde, renk uyarlamalarında onların ne kadar yalın ve doğal olduklarını bilerek hareket etmek ve seçimleri bu doğrultuda yapmak önemlidir. Çok fazla rengarenk eşyalar ve objeler çocuklarınızın özellikle ders çalışırken dikkatlerini dağıtabilir.



Raf sistemlerinin çocukların kolaylıkla uzanabileceği şekilde yapılması onlara ders çalışma esnasında kolaylık sağlayacaktır. Başucu lambaları, su, kitap gibi ihtiyaçlarını rahatlıkla koyabilmeleri için yatar pozisyondayken ulaşabilecekleri raf veya komodin oldukça fonksiyoneldir.
 

Onların hala daha çocuk olduklarını ve hayatlarının ders çalışmaktan ibaret olmadığını kabul etmek gerek. Bu nedenle bırakın sevdikleri oyuncaklar göz önünde olsun. İkea'dan veya benzer mağazalardan çok uygun fiyatlara saklama kutuları bulmanız mümkün. Dağınıklığı en kolay bu kurtarıcı kutularla yok edebilirsiniz.

İkea Çocuk Odası

İkea Saklama Kutuları





Çocuklar en iyi yazarak çizerek öğrenir. Duvarlarınızdan bir tanesini silinebilir boyayla boyayıp onları duvarları karalamaları konusunda özgür bırakabilirsiniz. Görseldeki manzara çıkar mı ortaya bilemiyorum :)

Doğru, çalışkan, saygılı ve sevgi dolu nice nesiller yetişmesi dileğiyle tüm okullulara başarılar diliyorum, sevgiyle kucaklıyorum...
 
 
 

15 yorum :

  1. é sempre importante proporcionar às criancas um bom lugar para as atividades escolares e para desenvolver sua criatividade

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yes Ana Paula you are totally right. It's very important to improve children's creativeness. Thank you for your comment.

      Sil
  2. Olá amiga,obrigada pela visitinha!!!Amo sua atenção!!!
    Volte sempre!!!

    Beijos, Marie.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you. I'am there all the time :))

      beijos, Juliette

      Sil
  3. üstten üçüncü oda hem ferah hemde sade-ders çalışılabilir- sevdim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmene sevindim. ferahlık iç açıcı, huzur verici, dinlendirici:) sevgiler

      Sil
  4. Bilmiyorum ,hazır mıyım Juliette? :) :) Eline sağlık...
    Çok haklısın, çalışma odalarının çocuğun,öğrencinin başarısında etkisi olduğunu düşünüyorum. Çalışırken rahat çalışma ortamı kadar keyifli olması da motivasyonu etkiler. Ben bile kendime hazırlık yapar, çalışma masamı tekrar düzenler,dosyalar, kalemler alırım...

    YanıtlaSil
  5. :))))
    Bu gülücük yorumun için. senin yorumların olmayınca eksik kalıyor bloğum teşekkür ederim Petekcim :)
    Hazır hissetmemen aslında çok ince fikirli olmandan kaynaklanıyor. Hani bazen kafa göz kıra kıra girişilir çok iyi bilinmeyen işlere, ama çok iyi olduğun bir konudaysa kılı kırk yararsın. işte o nedenle hazır hissetmiyorsun bence. ben senin herkesten çok hazır olduğuna eminim. herşey dört dörtlük yerli yerinde ve kararınca olmuştur :))

    YanıtlaSil
  6. Bir önceki yorumum niye gitmedi acaba? Son anda parola istemişti. Neyse...Bir daha bir daha yazarım. Okumaktan da, yorumlamaktan da bıkmam ben bu blogu!! Haklısın çocuk ve genç odaları nekadar önemli öğrencinin sağlıklı çalışması için. Hatta başarısını bile etkilediğini düşünüyorum. Ben bile sene başında kendime kalemler,dosyalar alır,masamı tekrar düzenlerim. Eline sağlık, tam sene başında iyi düşündün bak bu konuyu aileler için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her 2 yorumunu da aldım nihayet teşekkür ederim:) bir gadget yerleştirmiştim bloğa sanırım o sebep oldu hemen kaldırdım.
      nasıl heyecanlılar bir taraftan tatilden eğlenceden uzaklaşmanın hüznü diğer taraftan okul arkadaşlarına kavuşmanın neşesi. aynı çocukluğumuzdaki gibi değil mi?
      aslında bu yaşlarda şekilleniyor yaşamlar her şeyin en ince ayrıntısına kadar düşünülerek yapılması şart. sadece mobilya&dekorasyon değil elbet. hayata atılan taze fidanlara, kararınca su ve güneş vermek lazım. ebeveynlere düşen en büyük görev bu işte..

      Sil
  7. Sevgili Juliette bloğun bana akıl defteri,rehber ,terapi alanı ve daha pek çok güzel şey oldu. Dün biraz rahatsızdım ,iyi gelir diye daldım bloğuna,hala devam ediyorum.
    Evde mantolama,iç dış boya ve bir parça da elektrik tamiratı var. Biz bu evi sürekli oturma amaçlı yaptırmamıştık ama gerek bahçeli oluşu gerekse evdeki dört bacaklı canlı nüfüsu bizi buraya yöneltti ,o nedenle evi tam zamanlı hale getirmeye çalışıyoruz evde yaşarken de çok zor oluyor tabii.

    Bu işler bitince iç boya var demiştim ya renk konusunda hala kararsızım. Koltuklar kırık beyaz kılıflı(aslında kanepeler bej,berjerler koyu yeşil kadife ama kızlrla olmadı tabii,kılıf diktirmek zorunda kaldım) yemek odası antik cilalı masif ceviz ( Grange tarzı) salon diğer evime göre epey küçük. Renk olarak Filli boyanın lületaşını düşünüyorum,üst kata çıkan tek duvarı kalker boyatıp bi dolu eskitme beyaz çerçeveyle aile fotoğraflarını sergileyeceğim. Ne dersin ? Çok mu klasik olacak ?
    Çocuk mobilyaları şimdilik ilgi alanıma girmiyor,torun gelince düşünürüz onu da :)))

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Colette Hanım, çok sevindim mutlu oldum gurur duydum, çok teşekkür ederim :) ne güzel şeyler yazmışsınız öyle.
    şimdiden kolaylıklar diliyorum zahmetli ama keyifli bir döneme girmişsiniz. bilgim dahilinde elimden geldiğince fikir vermeye çalışırım elbet hem de büyük bir zevkle yaparım bunu.
    Çok zevkli olduğunuz bloğunuzdan takip ettiğim kadarıyla görülüyor zaten. eminim seçimleriniz sonucunda harika şeyler çıkacaktır ortaya. dediğiniz renklere alıcı gözüyle tekrar baktım. kalker ve lületaşı eşyalarınız için hiç de klasik olmaz diye düşünüyorum. grange masif ceviz ile harika uyumlu olacaktır. beyaz eskitme çerçeveler oldukça doğru bir seçim hem koltuklarla hem de yemek odasıyla tamamlayacaktır birbirini. aslında olay aksesuarlarda bitiyor. özellikle sade ve yalın tasarlanmış odalarda aksesuarlarla canlılık ve hareket getirmek çok kolay. eşya ve duvarlarla fazla oynamadan evinizde dilediğiniz zaman kolaylıkla değişiklik yapabilirsiniz. ayrıca bir öneri duvar kağıdı da olabilir. lületaşı ile kalker tonlarında desenli veya çizgili bir duvar kağıdı da o çerçeveleri daha çok ön plana çıkarabilir. bu 2 renk kullanımıyla ilgili bir yayın yapmaya çalışacağım bu hafta sonu:) tekrar kolaylıklar diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayrıca en önemli kısmını atladım. toruncukların odalarını da umarım uygun zaman geldiğinde mutlulukla dekore edersiniz :)

      Sil
  9. burçdaşıma merhaba.:))
    biraz önce bloghocam'ın sayfasında keşfettim sizi takibe aldım.
    (bu takibe aldım olayını da ilk defa size yazdım. sen bana ben sana olayını pek aklım almadı bu blog dünyasında, ilgi alanı ne ise onu okumak ister insan.yani kedi ilginizi çekmiyorsa karşılık vermek zorunda değilsinz asla))
    daha sonra gelip bol bol inceleyeceğim. Dekorasyon konusunu sevmeyen kadın yoktur sanırırm. :)
    bende kedilerimi anlatmama rağmen bir yazımda evimden bir bahis açacağım.
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  10. Kediler sevilmez mi hiç ama elbetteki gelirim takip ederim bloğunuzu. evde besleyemiyoruz maalesef ama balığımız bol olduğu için oturduğumuz muhit kedi köpek konusunda oldukça bereketli. bahçemizden camlarımızdan kedilerimiz hiç eksik olmaz. her sabah ve akşam beslerim onları kendi ellerimle;)
    dekorasyon her kadının öncelikli ilgi alanlarından. evimizi ve kendimizi giydirmeye bayılıyoruz ne de olsa.
    çok teşekkürler güzel ziyaretiniz için her zaman beklerim sevgili burçdaşım;)
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Bunlar da İlginizi Çekebilir